BudgetPhone

eerste hulp

ik kan niet bellen of gebeld worden

1. test of je telefoon online is, ga naar Mijn Account, doorschakelen. niet online?

2. test je internetverbinding op www.speedtest.net internetverbinding ok?

3. bel ons vanaf een andere verbinding op 071-5815600 (lokaal tarief), stuur een email naar info@budgetphone.nl of stel een vraag in het chatvenster links in beeld

  • ik heb een vraag over nummerportering

    hoe kan ik mijn nummer meenemen naar budgetphone?

    wij regelen de overstap op de gekozen datum. 

    1. bestel een nummerportering in de webwinkel  (€ 10 per nummer), je hebt een nummerportering nodig per nummer, dat je wil meenemen. 

    2. budgetphone vraagt de nummerportering aan bij je huidige provider.

    3. van de aanvraag ontvang je een bevestiging per mail, van de goedkeuring ontvang je bevestiging per post.

    4. je kan nu je bestaande contract opzeggen bij je provider.

     

    kan ik een of meerdere nummers meenemen uit een  ISDN aansluiting?

    ja, vraag nummerportering aan voor de nummers die je wil meenemen, de rest komt te vervallen.

     

    kan ik een of meerdere nummers uit een nummerreeks porteren?

    ja, vraag portering aan voor de nummers die je wilt meenemen, en geeft als opmerking bij de aanvraag dat de rest van de nummers uit het nummer blok komen te vervallen.
    Nummerblokken porteren kost 295 ex. btw. Je hoeft alleen de te gebruiken nummers te activeren met een abonnement bij budgetphone.

  • ik heb een vraag over het gebruik 

    hoe stel ik mijn account in?

    als je een budgetphone starterspakket hebt, hoef je niets te doen.  als je voip met een gewone telefoon wilt gebruiken heb je een adapter nodig en anders een ip-telefoon. 

    gebruik je eigen hardware?
    De instellingen voor je budgetphone account zijn:

     

    voorbeeld:
    username: 31717110383
    password: abcd1234
    domain: sip1.budgetphone.nl
    register with domain: yes
    outbound proxy: sip1.budgetphone.nl

     

     

    kan ik mijn telefoonnummer gebruiken in meer dan een telefoon?

    ja, bijvoorbeeld kan je een voip gigaset gebruiken met meerdere handsets.

     

    je kan het telefoonnummer zelfs in meerdere adapters gebruiken. Als iemand belt, zal de telefoon overgaan op iedere ip-telefoon, adapter of softphone waarop het nummer is ingesteld, zelfs in het buitenland. Het toestel dat u het eerste opneemt, ontvangt het gesprek. uitzondering hierop zijn de nummers van een network abonnement: die kan je maar in 1 toestel gebruiken, omdat anders de doorschakelingen en wachtrijen niet mee goed werken.

  • ik heb een vraag over mijn abonnement

    hoe kan ik mijn prepaid saldo zien en opwaarderen?

    log in en klik op de rode knop opladen achter je telefoonnummer. het saldo wordt getoond en je kan nu opwaarderen met IDeal.
    of bel 444 vanaf het voip nummer
     

    als ik nu een order plaats, hoe lang duurt het voordat ik kan bellen?

    als je budgetphone uno bestelt (alleen voor particulieren) kan je binnen enkele minuten bellen. als je basic of free bestelt, kan je bellen na een geslaagde credit check.

     

    wat is de opzegtermijn voor mijn budgetphone abonnement?

    je kan opzeggen per de eerste van de volgende maand. we hebben geen jaar- of tweejaarscontracten.

     

    kan mijn nummer in de gids worden vermeld?

    ja, log in en kies 'telefoongids' . wij regelen de inschrijving. 

  • Ik heb een vraag over mijn factuur

    ik mis een factuur?

    log in en download je factuur of print hem uit

     

    ik heb een free abonnement en toch zijn er gesprekken in rekening gebracht?

    het free abonnement dekt alle gesprekken binnen de fair use policy van 500 minuten naar mobiele nummers in Nederland en 1500 minuten naar vaste nummers in Europa (2000 voor de business abonnementen). betaalnummers moet je apart betalen.

     

    ik heb een prepaid abonnement, hoe wordt dat afgerekend?

    je betaalt maandelijks € 1,25 via automatische incasso van je beltegoed.

     

    ik heb een postpaid abonnement, hoe wordt dat afgerekend?

    we incasseren je abonnement en eventuele belkosten rond de 5e van de maand van je bankrekening via automatische incasso.

     

    wat gebeurt er als ik mijn rekening niet op tijd betaal?

    als je niet betaalt na het ontvangen van een herinnering, wordt je nummer tijdelijk geblokkeerd. Als je budgetphone uno hebt, kan je een oplading doen, het deblokkeren kost € 2.50. 

     

    ik heb een andere vraag over mijn factuur?

    stuur een email naar facturen@budgetphone.nl

Niet geholpen?

Op onze helpdesk vind je experts Bart en Cees, die je snel uit de brand kunnen helpen.

  • bel ons 071-5815600 (lokaal tarief) maandag tot en met vrijdag van 9.00-17.30 uur
  • begin een chatsessie links in het scherm 
  • stuur een email naar info@budgetphone.nl
  • stel een  vraag in ons gebruikersforum