Budget Phone VoIP Gebruikers Forum forum index Budget Phone VoIP Gebruikers Forum
Deel je ervaringen met andere Budget Phone gebruikers

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

D-link DSL-2740B + Linksys PAP2T kan 1 minuut bellen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Budget Phone VoIP Gebruikers Forum forum index -> Problemen en oplossingen VoIP configuraties - sip1 -
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
FrankB

BerichtGeplaatst: za jan 09, 2010 10:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat positieve berichten op zijn tijd, daar hou ik wel van.
Ik heb alleen geen idee over welke link je het heb.
Nu de ham vraag: is het 60 seconden probleem nu opgelost?
ceeebee81

BerichtGeplaatst: ma mrt 08, 2010 3:54 pm    Onderwerp: Tijdje geleden Reageer met quote

Het is alweer een hele tijd geleden maar ik heb het - door drukte thuis en op de zaak - min of meer gelaten voor wat het is.
Ik wil je nog heel erg bedanken voor je hulp.

Misschien kan je me nog helpen met een andere oplossing en dat is of een nieuwe modem of een nieuwe VOIP adapter (of in het slechtste geval allebei), heb je suggesties?

Met vriendelijke groet,

Colin
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
FrankB

BerichtGeplaatst: ma mrt 08, 2010 7:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Colin,

Uit je vraagstelling maak ik op dat het 1 minuten probleem niet opgelost is.

Een oplossing, tja… wat wil je uitgeven, wat heb je er voor over. Zelf denk ik dat het probleem door de router veroorzaakt wordt. Heb je b.v. last van echo dan wordt dit veroorzaakt door de ATA. Lees de diverse fora maar er je zal zien dat het merendeel van de problemen veroorzaakt wordt door de router.
Heb ik suggesties. Zorg er voor dat de router QoS ondersteunt, waarbij je indien nodig de SPI in kan stellen (dus niet alleen "aan" of "uit") en een goede NAT vertaling heeft.
Ik kan je alleen vertellen wat mijn ervaringen met diverse routers, ATA's en IP telefoons zijn.
Linksys en ASUS routers zou ik links laten liggen, omdat deze instabiel zijn. Als je ze belast klappen ze er uit. Uiteraard ook alle routers die geen QoS ondersteunen niet gebruiken. Laatst kwam ik een DavoLink van HetNet tegen: niet gebruiken, niet eens tijd in steken, vergeefse moeite.
Zelf gebruik ik al jaar en dag DrayTek routers (2910Vn, 2930n, 2800Vn, 2820V en binnenkort de 2920n) V=voip, n=WiFi
Ook heb ik goede ervaringen met een SPA achter de Siemens SX551 (experiabox KPN)
SPA2102 (fw 5.2.10) en SPA3102 (fw 5.1.10) heb ik ook goede ervaringen mee, mits goed geconfigureerd. SPA's met een lagere firmware versies zijn wat buggie (instabiel).
V.w.b. IP telefoons de Siemens C450IP, C470IP, Snom M3, Snom M9 is net op de markt en heeft veel last van problemen in de firmware.
Vraagtekens zet ik bij de FritzBox omdat ik, bij verschillende mensen, in de log files zeer veel VoIP connectie fouten zie. Echter heb ik geen ervaring met dit ding.
Ik hoop dat dit je een beetje op weg helpt naar zorgeloos VoIPen.

Groetjes,
Frank.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Budget Phone VoIP Gebruikers Forum forum index -> Problemen en oplossingen VoIP configuraties - sip1 - Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

Ga naar: