|
Budget Phone VoIP Gebruikers Forum Deel je ervaringen met andere Budget Phone gebruikers
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
FrankB

|
Geplaatst: za jan 09, 2010 10:40 am Onderwerp: |
|
|
Wat positieve berichten op zijn tijd, daar hou ik wel van.
Ik heb alleen geen idee over welke link je het heb.
Nu de ham vraag: is het 60 seconden probleem nu opgelost? _________________ Ziggo; V2930n; 3CX; Snom M3; SPAx102; BudgetPhone (4 nrs); VoIPBuster (1 nr) |
|
| Naar boven |
|
 |
ceeebee81
|
Geplaatst: ma mrt 08, 2010 3:54 pm Onderwerp: Tijdje geleden |
|
|
Het is alweer een hele tijd geleden maar ik heb het - door drukte thuis en op de zaak - min of meer gelaten voor wat het is.
Ik wil je nog heel erg bedanken voor je hulp.
Misschien kan je me nog helpen met een andere oplossing en dat is of een nieuwe modem of een nieuwe VOIP adapter (of in het slechtste geval allebei), heb je suggesties?
Met vriendelijke groet,
Colin |
|
| Naar boven |
|
 |
FrankB

|
Geplaatst: ma mrt 08, 2010 7:48 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo Colin,
Uit je vraagstelling maak ik op dat het 1 minuten probleem niet opgelost is.
Een oplossing, tja… wat wil je uitgeven, wat heb je er voor over. Zelf denk ik dat het probleem door de router veroorzaakt wordt. Heb je b.v. last van echo dan wordt dit veroorzaakt door de ATA. Lees de diverse fora maar er je zal zien dat het merendeel van de problemen veroorzaakt wordt door de router.
Heb ik suggesties. Zorg er voor dat de router QoS ondersteunt, waarbij je indien nodig de SPI in kan stellen (dus niet alleen "aan" of "uit") en een goede NAT vertaling heeft.
Ik kan je alleen vertellen wat mijn ervaringen met diverse routers, ATA's en IP telefoons zijn.
Linksys en ASUS routers zou ik links laten liggen, omdat deze instabiel zijn. Als je ze belast klappen ze er uit. Uiteraard ook alle routers die geen QoS ondersteunen niet gebruiken. Laatst kwam ik een DavoLink van HetNet tegen: niet gebruiken, niet eens tijd in steken, vergeefse moeite.
Zelf gebruik ik al jaar en dag DrayTek routers (2910Vn, 2930n, 2800Vn, 2820V en binnenkort de 2920n) V=voip, n=WiFi
Ook heb ik goede ervaringen met een SPA achter de Siemens SX551 (experiabox KPN)
SPA2102 (fw 5.2.10) en SPA3102 (fw 5.1.10) heb ik ook goede ervaringen mee, mits goed geconfigureerd. SPA's met een lagere firmware versies zijn wat buggie (instabiel).
V.w.b. IP telefoons de Siemens C450IP, C470IP, Snom M3, Snom M9 is net op de markt en heeft veel last van problemen in de firmware.
Vraagtekens zet ik bij de FritzBox omdat ik, bij verschillende mensen, in de log files zeer veel VoIP connectie fouten zie. Echter heb ik geen ervaring met dit ding.
Ik hoop dat dit je een beetje op weg helpt naar zorgeloos VoIPen.
Groetjes,
Frank. _________________ Ziggo; V2930n; 3CX; Snom M3; SPAx102; BudgetPhone (4 nrs); VoIPBuster (1 nr) |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|